Інтерв’ю з Алексом Хатчінгсом кореспондента SK Марка Томпсона

2011-10-31

 

Інтерв’ю з Алексом Хатчінгсом кореспондента SK Марка Томпсона

SK (ShredKnowledge): Алексе, дуже дякую тобі за те, що погодився дати інтерв’ю — це дає мені право бути настійливим! Розкажи, як гітара стала частиною твого життя? Чого ти хочеш дізнатися і навчитися в житті за допомогою музики?

Алекс: Одного дня мій батько приніс додому класичну гітару — ось так просто цей інструмент увійшов в моє життя. Ми з братом по черзі брали її в руки, а так, як виявилося, що в нас хороший слух, ми дуже швидко стали підбирати мелодії пісень. Брат грав пісню “I Dоn’t Need No Doctor” від WASP і це було круто. Пізніше батько придбав повний комплект струн і брат почав серйозно освоювати гітару.
Коли мені було 12, я отримав декілька своїх перших уроків з гри на гітарі. До речі, мій перший інструмент був подарований батьком. В нашому домі завжди звучала музика — Deep Purple і Led Zeppelin (можна сказати, що ми з братом росли під музику) і я був в захопленні від їх композицій. Також я слухав багато музики по радіо, тому що мені це дуже подобалось.

SK: В якому віці ти став серйозно займатися музикою і хто був твоїм першим вчителем? Також, будь ласка, розкажи які корисні уроки ти отримав на початку своєї музичної і гітарної «діяльності»?

Алекс: Мій брат показав мені дещо, коли мені було 11 з половиною, а коли мені виповнилось 12, я пішов в середню школу і два роки навчався грі на класичній гітарі. Ці уроки були дуже корисними і я впевнений, що такі речі, як, наприклад, постановка рук при грі на класичному інструменті, реально допомогли мені в опануванні техніку гри на електрогітарі.

SK: Яка музика надихає тебе сьогодні? Які гітаристи?

Алекс: Мене надихає будь-яка музика, якщо вона гарно звучить. Не має значення, що це: pop, funk і rock, — якщо музика виходить з самого серця. Я не просто слухаю гітаристів, я слухаю музику як таку. Якщо гітарист звучить неперевершено, а саксофоніст — фантастично, то я обов’язково буду це слухати.

SK: Алекс, ти вкладаєш багато пристрасті в кожну свою ноту і про це, до речі, свідчать корпуси твоїх гітар (шуткую). Коли ми запитали зареєстрованих членів SК, що вони відчувають, коли слухають гру Алекса Хатчінгса, всі одноголосно відповіли: «неперевершене фразування і фантастичне натхнення». Деякі з цих хлопців навіть дуже б хотіли поспілкуватися з тобою після завершення інтерв’ю. Що ти скажеш про свій стиль фразування? Які поради ти можеш дати починаючим гітаристам?

Алекс: По-перше, дуже дякую всім за теплі слова. Але радити комусь висловлювати свої музичні задуми — справа невдячна і безглузда. Кожен має самостійно реалізовувати свої ідеї і саме так, як він їх бачить і відчуває. Тобто, твої ідеї — твій індивідуальний шлях їх відтворення. Я вважаю, що імпровізація — це також поєднання того всього, що ми слухаємо. Якщо ти дійсно слухаєш багато музики, ти хочеш грати. В світі існує багато чудової музики, яку треба просто почути. Береш від неї найкраще і створюєш своє власне фразування. Це дуже важливо, тому саме та музика, яку ми слухаємо, робить нас такими різними. Я не хочу ні на кого впливати, тому що це не дасть ніякої користі. Кожен має дивитись в бік тієї музики, яку по-справжньому любить. Коли я ріс, всі мені казали «слухай, як грає Джимі Хендрікс або Пейдж». Вони, без сумніву, були неперевершеними піонерами гітари, але я не сидів і не слухав тому що мені більше були  до душі інші хлопціі. Слухайте багато музики, яка вам подобається!

SK: Чи багато в тебе живих виступів/джем сейшнів і де вони проходять? Яка, на твою думку, різниця між живою музикою і аудіо/відеозаписами? Де ти відчуваєш більше азарту — на живому концерті або в студії під час запису?

Алекс: Я думаю, що в студії і на вluesjamtracks.com існує додатковий тиск, який  змушує тебе записуватись, просуватись вперед  і робити все по максимуму. Щодо азарту під час запису, то в студії ти просто мусиш створити щось магічне, або звучати магічно — щоб сказати своє слово в музиці, тобто, ставиш на карту не тільки все, чого досяг сьогодні, але й те, що зробиш в майбутньому. З другого боку, живий виступ є більш азартним, тому що на концерті ти граєш своїм серцем. Також не можливо не згадати про ту фантастичну  енергію і колосальний драйв, якими насичені майданчики на живих виступах, а в студії ти сидиш один на один з бекінг-треками, в тебе лише твій інструмент і твій трек, який ти будуєш, вкладаючи в нього всю свою енергію без взаємодії з емоційними відчуттями музикантів групи, тому що вони — це лише бекінг треки.

SK: Фьюжн-гітарист Деррі Гейбл, який вважає тебе музикантом високого рівня, має декілька своїх фірмових прийомів, наприклад легато й інтервальні стрибки Холсфорда. А над якими складними технічними прийомами ти зараз працюєш?

Алекс: Зараз я, фактично, взяв таймаут в практикуванні, але на мене чекає дуже багато роботи з Roland, також поїздка до Японії, де я буду  співпрацювати з їхніми інженерами-розробниками і це має бути дуже плідним і цікавим. Але про це я не хотів би зараз багато говорити.

SK: Переважна більшість музикантів знають тебе з bluesjamtram.com завдяки таким трекам, як Ice Cold, Hard Place, Summer тощо. Ти спочатку імпровізуєш і потім робиш  записи, або навпаки? Чи завжди ти записуєш свою музику?

Алекс: Всі треки я спочатку імпровізую, а потім вже вони записуються. Це робить один класний чувак Адріан Кларк — неперевершений майстер своєї справи.

SK: Чи доводилось тобі  грати з легендарним Гатрі Гованом, і якщо так, то як це відбувалось? Це ж улюбленець «всіх часів і народів», який написав чудові книги і багато статей для гітаристів.

Алекс: Я імпровізував з Гатрі декілька разів. Можу сказати, що він справжня  особистість, неперевершений музикант і дуже гарна людина.

SK: Сьогодні дуже багато молодих гітаристів заявляють про себе в мережі. Можливо твоє око помітило когось особливого або ти порекомендуєш декого з них для інтерв’ю?

Алекс: Ще раз повторюся: я слухаю не гітаристів, а музику. Мені дуже подобається саксофон, я люблю ударні і клавішні — всі ці інструменти створюють музику. Я думаю про структуру композицій і також обожнюю вокалістів. Гарний вокаліст зворушує мою душу не менш ніж гітара, а може навіть і більше.

 

SK: Які твої улюблені струни (маю на увазі не ті, які ти просуваєш як ендорзер на ринку, а ті, які дійсно рахуєш найкращими)?

Алекс: Я використовую струни Rotosound. Вони дуже класні, ніколи не підводили мене і насправді є вічними. За цілий рік я порвав лише 1 або 2 струни при тому, що грав на 42 гітарах і кожен день. Це непоганий результат!

SK: Яким музичним ладам ти віддаєш перевагу при грі акордів mi maj dom? Чи використовуєш ти екзотичні лади, які в музикантів, скажімо так, не дуже популярні ?

Алекс: Не думаю, що в цьому питанні я набагато відрізняюсь від інших. Я використовую стандартні строї для мажорних акордів, або переходжу на міксолідійський лад, якщо це необхідно. Я вибираю хроматичні ноти для додаткової напруги і отримую більш екзотичні звуки. Поки мене не захоплює ідея використовувати занадто велику кількість екзотичних ладів, хоча хто зна …все може статися навпаки найближчим часом.

SK: Я спостерігав за твоєю грою і мені здалося, що ти завжди трохи уповільнюєш швидкість, тому з’являється відчуття, що ти їдеш на супербайку зі швидкістю 30 миль за годину в зоні, де дозволено їхати 50. Особисто я вважаю це гарним рішенням. Я навіть думаю, що ти уповільнюєш швидкість заради самої швидкості. Скажи, це частина твоєї філософії чи природна складова твого стилю гри?

Алекс: Я дивлюсь на музику з мелодійної точки зору. Крім швидкісного гри музика обов’язково має мати мелодійний вміст. Якщо крутий шредінг вбиває мелодію, це привід щоб добре замислитись. Не думаю, що шредінг — це штуковина, яку треба застосовувати постійно. Мені стає нудно, коли зі шредінгом відверто переборщують.

SK: Що ти можеш порадити гітаристам, які добре вивчили теорію, але в яких все рівно ніяк не виходить грати чисто і технічно.

Алекс: Працювати! Відпрацювувати кожний пасаж, кожну ноту і… більше думати про музику, а не про техніку гри. Треба вміти добре грати в будь-якому темпі — в пришвидшеному і навпаки.

SK: Які в тебе найближчі плани?

Алекс: В наступному місяці я сподіваюсь, що розпочну роботу над своїм альбомом. Мені просто треба сісти, продивитесь свої записи і поміркувати, що з цього вийде. А так, слідкуйте за змінами! Я сподіваюсь незабаром відкрити новий вебсайт — я купив доменне ім’я alexhutchings.com. Також планую живі виступи, а коли запишу СD, то займусь його просуванням.

SK:  Пропоную тобі цікаву психологічну асоціативну гру: я називатиму слово, а ти говориш те, що першим прийде тобі на думку. Цікаво взнати чим ти «дихаєш», виходячи з твоїх асоціацій!

ЛЕГАТО =  Алан Холдсворд
ДЖАЗ - Джордж Бенсон
ACDC= Ангус Янг
ІСУС = Бог
ВІЙНА = Любов
ЗВУКОЗНІМАЧІ =  Сеймур Дункан
IBANEZ = Джем
SATRIANI = Прибулець
УРАГАН = Підсилювачі Marshall
TECHNO = Такти
НАРКОТИКИ = Смерть
ВПРАВА = Покращення
ХЕНДРІКС = Джимі
STRATS = Гітари Fender
АКУСТИКА = Гітари Martin
LEADS  = Те, що працює
ПІЦЦА = Ні
МАШИНА = Швидкість
СОБАКА = Ні
МУЛЬТФІЛЬМ = Розвага
ХОЛДСВОРД = Вражати
TRIBAL TECH = Класно
КОМП’ЮТЕР = Круто
ПИВО = Ні
ВУЛИЧНІ ВИСТУПИ = Іноді
ДІВЧАТА = абсолютне ТАК

 

SK: Алексе, ти дуже цікава людина! Дякую тобі за інтерв’ю і за те, що був з нами. Творчих тобі успіхів і нехай щастить.